2010年8月27日金曜日

「学校という名の社会」 - 基礎的社会化( Fundamental Socialization )

13:31 2010/08/27

各社会での固有時間を獲得・形成する事は基礎的社会化( Fundamental Socialization )である。

Wikipedia、社会化
社会化とは、社会学の用語で、子供や、その社会の新規参入者が、その社会の文化、特に価値と規範を身に付けることを指す。遺伝子により先天的に獲得されたものではなく、学習により後天的に獲得されるものである。

文化とは、文学・美術・音楽などの精神的な活動のみならず、その社会が有する生活様式全般を指す。

社会化をされる側に対して、する側を[ 社会化の担い手 ]と呼ぶ。

第1次社会化
幼児期から、児童期にかけて行われる。言語や、[ 基本的な生活習慣 ]を習得する。この時期に社会化された事柄は、その後の学習の基本になる。社会化の担い手は、主に家族である。特に、生まれたばかりの赤ん坊にとっての社会とは、母親との1対1の関係であり、そこから次第に社会が広がっていく。

第2次社会化
児童期後期から、成熟期にかけて行なわれる。この時期には、[ 社会的役割 ]を習得する。社会化の担い手は、家族を離れ、学校・同世代・メディア・職場となる

Wikipedia, Socialization
Socialization is a term used by sociologists, social psychologists, anthropologists, politicians and educationalists to refer to the process of inheriting norms, customs and ideologies. It may provide the individual with the skills and habits necessary for participating within their own society; a society itself is formed through a plurality of shared norms, customs, values, traditions, social roles, symbols and languages. Socialization is thus ‘the means by which social and cultural continuity are attained’.[1]

Socialization, however, is not a normative term: it describes a process which may or may not affect the reflexive agent, and which may or may not lead to desirable, or 'moral', outcomes. Individual views on certain issues, such as race or economics, may be socialized (and to that extent normalized) within a society. Many socio-political theories postulate that socialization provides only a partial explanation for human beliefs and behaviours; that agents are not 'blank slates' predetermined by their environment.[2] Scientific research provides strong evidence that people are shaped by both social influences and their hard-wired biological makeup.[3][4][5][6][7] Genetic studies have shown that a person's environment interacts with their genotype to influence behavioural outcomes,[8] whilst the linguistic theory of generative grammar demonstrates how something such as the capacity for learning changes throughout one's lifetime. (See also: Nature vs. Nurture; Structure vs. Agency)

To "socialise" may also mean simply to associate or mingle with people socially. In American English, "socialized" has mistakenly come to refer, usually in a pejorative sense, to the ownership structure of socialism or to the expansion of the welfare state.[9] Traditionally, socialists and Marxists both used the term "socialization of industry" to refer to the reorganization of institutions so that the workers are all owners (cooperatives) and to refer to the implementation of workplace democracy.[10]

時間

学校には500人の生徒と20人の教師がいる。
g: 学校の名称
S:生徒の集合
T;教師の集合
l:生徒の番号。l = 1,2,...,500.
m:教師の番号。m = 1,2,...,20.
n:クラスの番号。n = 1,2,...,10. (一クラスの生徒数:50名)
sl:l番目の生徒の名称
tm:m番目の教師の名称
cn:n番目のクラスの名称
tn:cnの担当教師の名称

τ(sl):生徒slの固有時間( personal time or proper time )
τ(tm):教師tmの固有時間
τ(cn):クラスcnの固有時間
τ(S):生徒の集合Sの固有時間
τ(T):教師の集合Tの固有時間
τ(g):学校gの固有時間

次回
6個の固有時間の関係について

続く

16:49 2010/08/27

0 件のコメント:

コメントを投稿